De Goudse PPI-klanten krijgen voorstel voor BeFrank

De klanten van De Goudse PPI ontvangen binnenkort een voorstel voor het onderbrengen van hun collectieve pensioen bij BeFrank.

De Goudse maakte eerder bekend PPI-activiteiten te staken.

Michel Lamie, bestuursvoorzitter van De Goudse, geeft aan dat een zorgvuldig selectieproces heeft plaatsgevonden. “Wij willen een soepele overgang realiseren naar een gerenommeerde pensioenuitvoerder, met minimaal een gelijkwaardig aanbod. Wij hebben uiteindelijk in BeFrank de partner gevonden om onze relaties van de beste oplossing te voorzien.”

Folkert Pama, directievoorzitter van BeFrank is “blij met de keuze van De Goudse voor BeFrank. Het is voor ons beiden van groot belang dat werkgevers en deelnemers geen hinder ervaren van de overgang naar BeFrank. Overigens merken wij uit de reacties van onze relaties dat de kracht en dienstverlening van BeFrank goed aansluiten op de behoeftes van werknemers en werkgevers in de MKB-markt. Met het benaderen van de relaties van De Goudse PPI zet BeFrank een volgende stap richting het betreden van de MKB-markt.”

Strategische overwegingen

De Goudse heeft haar PPI-activiteiten gestopt omdat deze markt zich anders ontwikkelt dan de maatschappij had gedacht. “In de eerste plaats zijn er meer aanbieders tot de markt toegetreden. In de tweede plaats is de verwachte groei van de markt uitgebleven. Door deze twee ontwikkelingen is de concurrentie meer toegenomen dan voorzien.” Dit waren redenen voor de verzekeraar om zich verder te focussen op haar kernmarkten: inkomens- en zakelijke schadeverzekeringen voor ondernemers.

Lamie: “Wij zijn overtuigd dat deze markten betere kansen bieden om zich positief te onderscheiden met service en meerwaarde voor de klant.”

Naar aanleiding van deze ontwikkeling peilde Findinet de visie van verschillende partijen op de toekomst van de PPI-markt: