Consumenten zoeken zelf informatie over verzekeringen

© Pixabay.com

Meer de helft (58%) van de consumenten die zich oriënteren op een nieuwe verzekering, zoekt of vraagt zelf informatie bij verzekeraars.

Advies

Dat blijkt uit onderzoek van het CVS. Daarnaast maakt 38% gebruik van een vergelijkingssite. Ook familie en vrienden zijn een belangrijke informatiebron: 23% zegt hun oordeel te gebruiken in een oriëntatie op een nieuwe verzekering. Twintig procent zegt advies te vragen aan een (onafhankelijk) adviseur.

Direct

Wanneer het op afsluiten van een verzekering aankomt, doet de helft dit rechtstreeks bij de verzekeraar. Een kwart doet dit bij een adviseur/tussenpersoon en dertien procent via een vergelijkingssite. Acht procent sluit verzekeringen af bij een bank.

Overstappen

Het onderzoek van het CVS laat verder zien dat consumenten in meerderheid (58%) vinden dat het makkelijker is geworden om over te stappen. Daarnaast vinden consumenten dat ten opzichte van eerdere jaren dat verzekeraars hen vriendelijker te woord staan en dat er makkelijker informatie te vinden is op de website.

bron: Centrum voor Verzekeringsstatistiek

GEEN REACTIES