CIS kiest IT-dienstverlener Conclusion

CIS Conclusion
Vlnr: André van Dalen, Bert Jan de Jongh (Conclusion), Anne van Doorn (dir. CIS) en Adèle Jeuken (vz bestuur CIS). © NFP

Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS) heeft na een intensieve oriëntatie gekozen voor IT-dienstverlener Conclusion. Conclusion past bij het ambitieniveau van CIS en het gewenste tempo van de doorontwikkeling van haar dienstverlening, aldus de stichting.

Volgens Anne van Doorn, directeur van CIS, zijn er drie grote behoeften in de sector: “Het optimaal delen van de eigen data van de branche, het inkopen en ontsluiten van relevante bronnen en het uitvoeren data-analyse, bijvoorbeeld in het kader van fraude. Bij al die onderwerpen is het zaak dat de regie bij de sector ligt en optimale efficiency wordt bereikt. De samenwerking met Conclusion gaat ons helpen hier tempo in aan te brengen”.

IT-dienstverlener Conclusion zal naast de vertrouwde continuïteit ook voor innovatie bij CIS gaan zorgen volgens de roadmap van CIS. Hiervoor zal de komende tijd gewerkt worden aan een nieuwe architectuur. Het is de bedoeling dat deze gaat zorgen voor een verbeterde integratie van de huidige applicaties en de aansluiting van nieuwe databronnen vergemakkelijken.

Collectief geheugen
Stichting CIS ondersteunt verzekeraars en gevolmachtigden bij het optimaliseren van processen en het maken van afwegingen in acceptatie- en claimtrajecten. Zij beheert onder andere de gelijknamige CIS databank, waarin verzekeraars en volmachten onder andere hun claims registreren. De databank is gevuld met miljoenen claims. Via een geavanceerd systeem dat achter de databank schuilgaat, kan onder meer snel worden achterhaald of een verzekerde iets bij meerdere verzekeraars claimt. De databank is daarmee naar eigen zeggen het collectief geheugen van de sector en de belangrijkste bron van informatie voor de verzekeringsbranche.

In aanvulling op de CIS databank biedt CIS ook andere diensten zoals Compliancy Check en de CIS Referentie Tool. Instrumenten die worden ingezet voor de verplichte controles van sanctielijsten en een signaalfunctie bij calamiteiten.

Bron: Stichting CIS

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.