Assurantiebedrijven Westenburg en De Keyzer stoppen samenwerking

© Pixabay

Er wordt algemeen geschat dat tussen de 65 en 80 procent van de fusies mislukt. Zo ook bij Westenburg Assurantiën en De Keyzer Zekerheid. Beide bedrijven melden in een persbericht dat ze gezamenlijk besloten hebben om de samenwerking in KeyWest Insurance met ingang van 1 september 2018 stop te zetten en het volmachtbedrijf te ontmantelen. Ze gaan weer zelf in volmacht hun diensten aanbieden.

Een jaar geleden kondigden beide Bredase familiebedrijven de oprichting van KeyWest Insurance aan. “Vol energie en met de beste bedoelingen zijn we beide dit avontuur aangegaan”, aldus Rutger Westenburg, algemeen directeur van Westenburg Assurantiën. “We hadden écht de overtuiging dat we samen een slagvaardig en succesvol volmachtbedrijf konden bouwen. Aan wil en inzet heeft het zeker niet gelegen.”

“We hebben onze nek uitgestoken, maar na verloop van tijd moesten we vaststellen dat de culturen van onze bedrijven toch te veel verschillen om samen een nieuwe, levensvatbare organisatie op te zetten”, stelt Willem de Keijzer van De Keyzer Zekerheid. “Dan moet je ook zo moedig zijn om ermee te stoppen. Ik ben blij dat we de ontvlechting in goed onderling overleg kunnen uitvoeren.”

Medewerkers zijn eerder vandaag op de hoogte gesteld van het nieuws. Zij zullen grotendeels terugkeren naar hun oorspronkelijke moederbedrijven. Alle arbeidsplaatsen blijven behouden. De komende weken zal de ontbinding van de KeyWest Insurance organisatie plaatsvinden.

Bron: Westenburg

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.