CFD lanceert nieuwe beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Commissie Financiële Dienstverlening in de clinch met Nu.nl

De Commissie Financiële Dienstverlening lanceert morgen een nieuwe BAV-propositie voor het intermediair. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is ontwikkeld in samenwerking met serviceprovider LNI en een nieuwe aanbieder van aansprakelijkheidsverzekeringen.

Volgens de CFD is het aantal aanbieders voor beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen voor het onafhankelijke intermediair altijd vrij beperkt geweest. “Weinig keus leidt vaak tot te hoge premies en te weinig productinnovatie.” De brancheorganisatie wil met de nieuwe propositie een doorbraak in de BAV-markt forceren.

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt geleverd door een nog onbekende partij, die vooral op het gebied van geautomatiseerde processen grote stappen heeft gezet, aldus de CFD. “Hierdoor wordt de dienstverlening achter deze belangrijke verzekering beter, sneller en vooral efficiënter. Serviceprovider LNI is verantwoordelijk voor het aanvraagproces en neemt de meeste werkzaamheden van het intermediair uit handen voor een zorgeloze en snelle overstap.”

Inlooprisico
De nieuwe CFD-BAV kent ook een volledig meeverzekerd inlooprisico. Dit was voor CFD een belangrijke randvoorwaarde voor de samenwerking. “We hebben er alles aan gedaan om zoveel mogelijk barrières weg te nemen om het product zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Door deze verbeteringen realiseren we niet alleen een prijsdoorbraak in de markt, maar worden ook uitstekende condities geboden.”

Voorzitter Edwin Herdink houdt de spanning erin door pas morgen, vrijdag de 13e, alle details prijs te geven. Hij meldt wel alvast dat iedereen die de komende zes weken switcht, premiekorting krijgt. CFD-donateurs ontvangen aanvullende extra’s.

Bron: CFD