Centraal Beheer en Sazas zijn opnieuw best scorende zakelijke verzekeraars

Centraal Beheer en Sazas zijn opnieuw best scorende zakelijke verzekeraars
© Pixabay

Zakelijke klanten van schadeverzekeraars waarderen hun verzekeraar eind 2020 beter dan een jaar eerder. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering zelf worden beter beoordeeld. Het oordeel over de inkomensverzekeraars is niet veranderd.

Dat meldt het Verbond van Verzekeraars bij de publicatie van het Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt, dat eind 2020 is uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Het onderzoek heeft als doel het meten van de loyaliteit en tevredenheid van klanten van zakelijke schade- en inkomensverzekeraars. In 2020 zijn in totaal bijna 2.600 zakelijke klanten ondervraagd over 13 deelnemende verzekeraars. Net als vorig jaar zijn Centraal Beheer (schade) en Sazas (inkomen) overall (o.b.v. de NPS) de best scorende verzekeraars in het onderzoek.

Verbeterpunten
Klanten van schadeverzekeraars zijn name tevreden over het contact per e-mail, het telefonisch contact en de informatie op de website. Het beeld bij de inkomensverzekeraars is over het algemeen genomen stabiel, met op een aantal aspecten een stijging ten opzichte van vorig jaar, zoals bij het oordeel over telefonisch contact en de klantvriendelijkheid. Verbeterpunten zijn zowel bij de schade- als bij de inkomensverzekeraars de wijze waarop verzekeraars met vragen omgaan, en indien van toepasssing de ‘mijn-omgeving’ op de site.

Klantbelang en Reputatie
Het Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt draagt als onderdeel van het programma Klantbelang en Reputatie bij aan het versterken van de positie van de (zakelijke) klant. Door het signaleren van knelpunten en het inzichtelijk maken van de veranderende klantbehoefte biedt het onderzoek onder andere handvatten bij het verder verbeteren van de klantcommunicatie.

 

GEEN REACTIES