Bunq lanceert eigen hypotheekproduct

© Pixabay

Bunq Easy Mortgages is de naam van de hypotheek die Bunq vandaag lanceert. Bunq claimt de eerste ‘neobank’ te zijn met een eigen hypotheekproduct.

Met Bunq Easy Mortgages richt de bank zich op starters. De belofte is dat zij binnen 24 uur een hypotheekaanbod goedgekeurd kunnen krijgen. De hypotheken voldoen aan de voorwaarden van NHG en zijn ontworpen om eigenaren te ondersteunen bij het verduurzamen van hun woning. Isolatie en installeren van zonnepanelen worden bevorderd met leningen tot 106% van de waarde van het huis.

Tulp Group

Bunq Easy Mortgages is onder beheer bij leenplatform Tulp Group, dat ook hypotheekmerken beheert als De Nederlandse, Groene Hart Hypotheken en Tulp Hypotheken.

Bunq belegt al langer – indirect – in hypotheken, zoals in een hypothekenfonds van Venn. Ook nam het hypotheken over van NN Investment Partners en verzekeraar A.S.R..

Bunq is opgericht in 2012 door oprichter Ali Niknam en groeit sindsdien hard, ondanks veel wisselingen in de top. Enkele weken geleden nog nam het de Belgische fintech TriCount over. Hiermee zou Bunq de op een na grootste neobank in de EU zijn. In april kwam Bunq in het nieuws door de rechtszaak die ceo Ali Niknam heeft aangespannen tegen De Nederlandsche Bank vanwege haar ‘oubollige’ aanpak van de witwasbestrijding.