BrightPensioen haalt in paar dagen kleine 4 ton op via crowdfunding

© Pixabay

BrightPensioen heeft zijn tweede investeringsronde van €1,5 miljoen, die anderhalf jaar geleden startte, succesvol afgerond. Hiervan is driekwart geïnvesteerd door Allianz, crowdfunders en informal investors. De laatste €380.000 is vorige week in enkele dagen via een speciale klanten-crowdfunding bijeengebracht door ruim 250 klanten van BrightPensioen.

Karin Jakobsen, oprichter van BrightPensioen, is erg tevreden over de snelheid waarmee de laatste 380.000 euro binnenkwam. “We ontvingen veel steunbetuigingen waarin onze deelnemers vertellen dat ze het zo goed vinden wat wij doen, dat ze daar graag extra aan bij willen dragen. Het toont de grote betrokkenheid van onze deelnemers aan en ondersteunt het gevoel dat we samen met onze deelnemers iets moois aan het bouwen zijn.”

Deelnemerscoöperatie
BrightPensioen biedt flexibele pensioenopbouw (in de derde pijler) voor zzp’ers, DGA’s en andere mensen die graag zelf pensioen willen opbouwen. De gebruikelijke businessmodellen in de financiële wereld worden door de totaal andere aanpak op de schop genomen.

Alle klanten van BrightPensioen zijn aandeelhouder omdat ze voor hun inschrijfgeld van €100 aandelen krijgen. Het bedrijf is daarmee naar eigen zeggen de enige. Het spreekt zelf dan ook niet van klanten maar van deelnemers. Deelnemers zijn mede-eigenaar via een deelnemerscoöperatie. Ze bepalen mede de koers en delen mee in de winst. Het vermogen wordt tegen kostprijs belegd in een 100% duurzaam lifecycle fonds.

Bron: BrightPensioen

Commerciële mededeling :
Wilt u meer weten over deze onderneming, kijk dan op deze website.