bijBouwe vindt nieuwe investeerder, alle rentetarieven weer leverbaar

bijBouwe vindt nieuwe investeerder; alle rentetarieven weer leverbaar

Online hypotheekplatform bijBouwe, label van het Dynamic Credit hypotheekinvesteringsprogramma, heeft een internationale investeerder geworven. Deze heeft €750 miljoen toegezegd. Alle rentetarieven die eerst uitverkocht waren, kunnen nu weer geleverd worden.

Een tijdlang waren bepaalde rentetarieven niet beschikbaar bij het hypotheeklabel. Dat komt door de werkwijze van Dynamic Credit. Beleggers investeren via bijBouwe in specifieke renteklassen, combinaties van rentevastperiodes en LTV. Wanneer een bepaalde renteklasse leeg is, en er geen nieuwe investeerder beschikbaar is, kunnen nieuwe klanten geen gebruik maken van deze rentes.

Het is voor het eerst dat een internationale investeerder toetreedt tot het Dynamic Credit hypotheekinvesteringsprogramma. De nieuwe investeerder committeert zich aan een significante investering voor hypotheken en zal zich vooral richten op de belangrijke rentetarieven van 5 tot 30 jaar rentevast, van 0 tot 90% LTV.

bijBouwe kan niet uitsluiten dat populaire renteklassen weer uitverkocht raken. Maar met de substantiële toezegging van deze investeerder kan het label voor langere tijd weer vooruit. Mocht er geen funding beschikbaar zijn, dan heeft dat geen gevolgen voor bestaande klanten.

Dynamic Credit begon in New York als vastrentend vermogensbeheerder en breidde haar dienstverlening met vermogensadvies. In 2015 richtte het bijBouwe op, het eerste online hypotheekverstrekkingsplatform van Nederland. bijBouwe heeft inmiddels voor meer dan €10 miljard aan hypotheken verstrekt voor pensioenfondsen, verzekeraars en banken.

Bron: Bijbouwe, Dynamic Credit