Beste Service Award voor Allsecur, Ditzo en United Consumers

Beste Service Awards 2017
© Erik Peek Fotografie

Allsecur en Ditzo hebben van consumentenplatform Opiness een Beste Service Award gekregen voor hun dienstverlening. Dit is een consumentenprijs alleen bepaald door klantbeoordelingen. Ook United Consumers en Knab vielen in de prijzen.

Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie momenteel van groot belang is voor consumenten. In veel reviews van klanten worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.

Linda Schulte medeoprichter van Opiness.nl: “Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.”

Winnaars
In de categorie verzekeraars algemeen kreeg Ditzo als cijfer een 7,8 met 686 reviews ‘Ditzo is een serial winner van de Service Award. De service van Ditzo wordt het meest gewaardeerd doordat alles snel en gemakkelijk te regelen is. De online features, de website, de chat, de sociale kanalen: het spreekt hun klanten aan en zorgt voor mooie klantreviews.’

Winnaar van de autoverzekeringen is Allsecur met een 8,0 uit 1.497 reviews: ‘Allsecur heeft al jaren hele tevreden klanten. Allsecur neemt de Award maar liefst voor de vijfde maal in ontvangst. Het personeel wordt vriendelijk en deskundig gevonden en zeer gewaardeerd. De beloftes worden nagekomen en dat geven klanten dan ook terug. De prijs is wel een hele belangrijke factor. De gratis wintercheck daarentegen werd weer echt ervaren als een cadeautje. ‘

UnitedConsumers scoort met haar zorgverzekering een 8,8 op basis van 322 reviews. “Het product is goed, de afspraken worden nagekomen en wanneer er vragen zijn is er altijd snel iemand beschikbaar die er alles aan doet om je te helpen die alles weet over waar je eerder over belde. Zorgen voor een goed CRM systeem is een gouden greep geweest van UnitedConsumers en dit is terug te lezen in de reviews. Ook vinden klanten het sparen voor korting als je meerdere producten afneemt bij hen een enorme pre. ”

Onder de banken was Knab de winnaar met neen 8,7 uit 431 reviews: ‘Voor de tweede keer wint Knab de Service Award banken en met overtuiging. Deze nieuwkomer en pure internetbank weet klanten te behagen met alle gemakken van de online mogelijkheden en toch een persoonlijke service. Klanten zijn ook zeer te spreken over de proactieve houding en de duidelijke en relevante informatievoorziening. Het woord topservice wordt veel in de mond genomen.’

Opiness is naar eigen zeggen het grootste, onafhankelijke platform voor meningen over dienstverleners en heeft meer dan 3,3 miljoen reviews online.
Bron: Opiness