(Findinet) Begrip “verzekeringsbus” krijgt nieuwe betekenis

In de 16e eeuw richtten gilden verzekeringsbussen op ter dekking van begrafeniskosten. Nu vind je in de bussen folders voor verzekeringen die je bij de vervoerder kan afsluiten.

Onder de naam Connexxion Verzekeringen biedt Connexion in samenwerking met Delta Lloyd Groep de reizigers verzekeringen aan. In eerste instantie gaat het om auto-, reis- en huisdierenverzekeringen. Wie een reisverzekering bij Connexion afsluit krijgt een ‘gratis OV-chipkaart’.

Delta Lloyd Groep brengt regelmatig samen met bedrijven verzekeringen onder eigen label op de markt. Connexxion is de eerste personenvervoerder in Nederland die verzekeringen introduceert.

Robert Otto, algemeen directeur van de Commerciële Divisie van Delta Lloyd Groep: “De samenwerking met Connexxion past perfect in onze strategie om onze verzekeringsproducten ook via aansprekende organisaties als Connexxion onder de aandacht te brengen bij consumenten. Consumenten stellen het op prijs om hun verzekeringen af te sluiten bij een bedrijf waar zij veel affiniteit mee hebben. Wij verheugen ons er op om samen met Connexxion het motto ‘alles voor de reiziger’ verder invulling te geven.”