Athora neemt afscheid van laatste bestuurder uit Anbang-tijdperk

Foto: Maartje Geels/FirmaFoto

Athora Nederland kondigt het aftreden aan van Yinhua Cao, Chief Financial Officer en lid van de Executive Board. Yinhua Cao was de laatste bestuurder uit het Anbang-tijdperk. Hij trad aan in 2015, kort nadat het Chinese Anbang het bedrijf, toen nog SNS Reaal geheten en omgedoopt tot Vivat, overnam van de Nederlandse staat.

De beslissing tot aftreden is in onderling overleg genomen. Yinhua Cao blijft tot 1 mei bij het bedrijf om een ​​soepele en effectieve overgang te garanderen. Een opvolger voor de CFO-functie is nog niet bekend.

Tom Kliphuis, CEO van Athora Nederland: “Wij danken Yinhua oprecht voor zijn bijdrage aan Athora Nederland gedurende de afgelopen vijf jaar. Zijn financiële expertise en leiderschap zijn cruciaal geweest bij de ontwikkeling van Athora Nederland en het verbeteren van het financiële fundament.” Maarten Dijkshoorn, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Na de overname door de vorige aandeelhouder in 2015 en de overname door onze nieuwe aandeelhouder heeft Yinhua geholpen het bedrijf te stabiliseren en door een uitgebreide transformatie geleid. Dit heeft geresulteerd in het structureel verbeterde bedrijf dat het nu is. We zijn hem dankbaar voor zijn inspanningen en wensen hem veel succes in de toekomst. “