ASR springt in op het wonen-anno-nu

Verhuurdekking mogelijk als het huis is verhuurd via bijvoorbeeld Airbnb; laadpaal voor elektrische auto’s standaard meeverzekerd en desgewenst ook de zonnepanelen.

Zo heeft ASR de inboedel- en woonhuisdekking van het vernieuwde Voordeelpakket aangepast aan het moderne wonen.

Steeds meer mensen verhuren hun woning via bijvoorbeeld Airbnb. Veel verzekeringen zijn hier echter nog onvoldoende op ingericht, met als gevolg dat er niets wordt uitgekeerd als er schade aan het huis ontstaat tijdens de verhuur. Met de speciale verhuur- of Airbnb-dekking biedt ASR hier een oplossing voor en is de klant verzekerd tegen schade die tijdens verhuur via Airbnb wordt veroorzaakt.

De populariteit van de elektrische auto brengt ook nieuwe verzekeringsvraagstukken met zich mee. Is de laadpaal wel verzekerd? Bij veel verzekeringen maakt het uit of de laadpaal vast zit aan het huis. In de nieuwe dekking van het vernieuwde Voordeelpakket is de laadpaal altijd standaard meeverzekerd, of hij nu aan het huis vast zit of in de tuin staat.

Ook hebben steeds meer mensen zonnepanelen op hun dak. Deze zijn niet altijd verzekerd tegen schade, bijvoorbeeld als ze op het dak van de schuur zijn bevestigd. In de nieuwe dekking van het vernieuwde Voordeelpakket kunnen klanten kiezen voor de zonnepanelendekking, zodat ze altijd zijn verzekerd tegen schade aan hun zonnepanelen, of ze nu op het dak van de schuur, op het huis of in de tuin staan.