Ardanta introduceert nieuwe, flexibele uitvaartverzekering

Ardanta introduceert nieuwe flexibele uitvaartverzkering

De uitvaartverzekeraar van ASR, Ardanta, komt op 20 september met een nieuwe, flexibele uitvaartverzekering. Deze Ardanta Uitvaartverzekering is dan de enige verzekering die Ardanta aanbiedt. Lopende verzekeringen blijven bestaan, maar kunnen niet meer nieuw afgesloten worden.

Flexibele kapitaalverzekering
Met de introductie van de nieuwe verzekering wil Ardanta tegemoetkomen aan de wens van de klant om meer duidelijkheid, zekerheid en vrijheid te krijgen. Ardanta heeft dan ook samengewerkt met het intermediair en met klanten om de nieuwe verzekering vorm te geven. Resultaat is een verzekering die ook na het afsluiten nog aan te passen is. Bij het afsluiten kan de verzekerde kiezen hoe lang hij premie wil betalen. Tijdens de looptijd kunnen er nog verschillende aanpassingen gedaan worden, zoals het aan- en uitzetten van de automatische jaarlijkse verhoging van het verzekerde bedrag.

De nieuwe verzekering is een kapitaalverzekering. Er wordt dus alleen geld uitgekeerd en er worden geen diensten geleverd. Ardanta heeft ook geen eigen uitvaartverzorgers. Lopende verzekeringen van bestaande klanten, waaronder ook de lopende verzekeringen die nu wel in natura uitkeren, blijven ongewijzigd doorlopen. Wel kunnen klanten ervoor kiezen hun verzekering om te zetten naar de nieuwe variant.

Toekomstbestendig
Met de nieuwe uitvaartverzekering wil Ardanta een toekomstbestendig product aanbieden. Guido Horst, directeur Ardanta: “Het traditionele gedachtegoed achter een uitvaartverzekering is dat je deze één keer afsluit voor de rest van je leven. Maar er is voldoende aanleiding waardoor mensen hun verzekering tussentijds zouden willen aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het stopzetten en ook weer aanzetten van de jaarlijkse verhoging, zonder het beantwoorden van gezondheidsvragen, of persoonlijke omstandigheden waardoor ons leven er totaal anders uitziet. Met ‘De Ardanta Uitvaartverzekering’ kunnen klanten in iedere levensfase hun verzekeringen aanpassen.”

Bron: Ardanta/a.s.r.