Aon Nederland vormt nieuwe volmachtpartij

De Nederlandse tak van verzekeringsmakelaar Aon heeft voor het segment mkb/particulieren een nieuw volmachtbedrijf gevormd. De nieuwe partij komt voort uit de fusie tussen Aon en UMG.

Dat stelt Aon Nederland-ceo Marc van Nuland in het Adfiz-Magazine dat vrijdag is verschenen. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om een samenvoeging van de bestaande volmachtbedrijven van Aon en UMG, aangezien deze alle drie een ‘rebranding’ ondergaan. Bij Aon is dit Jacobs & Brom (een zogeheten ‘huisgevolmachtigde’) en bij UMG zijn dit UMG Assuradeuren en IAK Zorgvolmacht. Deze partijen zijn nu al actief in de segmenten van mkb en particulieren. Een van de motieven om te komen tot een nieuw volmachtbedrijf is een efficiëntere procesvoering, aldus Van Nuland in het artikel. Hoe de nieuwe volmachtpartij gaat heten is nog niet bekend.

Integratie
Volgens Van Nuland zijn Aon Nederland en UMG ‘voortvarend aan de slag gegaan’ met de integratie. Er is een begin gemaakt met de verhuizing van medewerkers en met de rebranding. Inmiddels zijn de kleine labels van UMG zoals Flexis Groep en Niehoff Werning & Kooij succesvol overgegaan. In het najaar volgen de grote labels als Meeùs, IAK en Kröller en, zoals gezegd, de volmachtpartijen.

Ingewikkeld
Van Nuland ziet de integratie als een ‘heel ingewikkeld proces met vele uitdagingen’, onder meer omdat Aon en UMG in Nederland ongeveer even groot zijn. ‘Een van de uitdagingen is de IT-structuur. Ook het rebranden van producten en diensten is best wel een klus.’ Maar naast de uitdagingen zijn er volgens Van Nuland ook kansen. De directievoorzitter wijst onder meer op het feit dat grotere klanten van UMG nu toegang tot het netwerk van Aon hebben. Als voorbeeld noemt Van Nuland de hightechbedrijven in Noord-Brabant. ‘Denk aan een hightech bedrijf dat in de VS partnerships heeft. Die kunnen wij nu helpen met aansprakelijkheidsrisico’s.

Bron: Adfiz Magazine