Aon Nederland: na groei in 2019 vlakt omzettoename dit jaar af

Aon helpt Eindhovense maakindustrie bij beveiliging tegen cybercriminaliteit

Verzekeringsmakelaar Aon boekte vorig jaar een omzetgroei van 3,5%. In euro’s bedroeg de stijging ongeveer 14 mln euro naar 391 mln euro.

Dat maakte Aon gisteren in een persbericht bekend. 2019 kenmerkte zich volgens bestuursvoorzitter Van Nuland door een verhardende markt. ‘Deze ontwikkeling stelt ons voor grote uitdagingen. We houden er rekening mee dat ook dit jaar veel polissen door de verzekeraar worden opgezegd. We zullen opnieuw in onderhandeling gaan met de verzekeraars om te zorgen dat onze klanten goed verzekerd blijven.’ Volgens Van Nuland reageert Aon op deze trend door middel van innovaties, zoals een online platform voor mkb-ers over preventie en het (her)invoeren van een fysieke beursvloer.

De groei zette in het eerste kwartaal van dit jaar verder door, maar zal door de Covid-19 uitbraak en de gevolgen daarvan gaan afvlakken, voorspellen Van Nuland en scheidend financieel bestuurder Rogier Sparreboom. ‘Tegelijkertijd gaan we door met de verbetering en digitaliseren van onze dienstverlening en bereiden we ons voor op de integratie met Willis Towers Watson, uiteraard in afwachting op de goedkeuring van de aandeel- en toezichthouders.’

Van Nuland en Sparreboom gaan in het persbericht niet in op het tumult omtrent de omstreden loonkorting die Aon dit voorjaar wilde doorvoeren bij haar medewerkers. Dit plan is overigens weer van tafel, wellicht omdat de omzetontwikkelingen dit jaar dus niet al te ongunstig blijken. De twee bestuurders geven ook niet aan dat Aon Nederland dit jaar vanwege Covid 19 een ingrijpende reorganisatie te wachten staat.