Aon houdt consumententak Meeùs binnenboord

Behalve als verzekeringsmakelaar en adviseur voor grote bedrijven zal Aon Nederland zich ook gaan profileren als adviseur voor consumenten en mkb-bedrijven.

Dat stelt Aon vandaag in een persbericht naar aanleiding van de goedkeuring van de overname van Unirobé Meeùs Groep. Tot nog toe was de particuliere markt voor Aon vooral interessant wanneer het ging om zogeheten affinities. Hierbij wordt een collectief contract afgesloten met bijvoorbeeld werkgevers of koepelorganisaties; werknemers zijn op die manier verzekerd via Aon. Daarnaast bedient Aon particulieren via het online kanaal. Tot de overname van UMG had Aon 263.000 particuliere klanten, na de overname komen er circa 600.000 bij.

Tot nu toe was onduidelijk of Aon ook een grootschalige particuliere tak zou opzetten als gevolg van de overname, maar vandaag laat de verzekeringsmakelaar weten dit toch te doen. Door de bundeling met UMG gaan volgens Aon particuliere en mkb-klanten ‘profiteren van de kracht van een grote risico- en verzekeringsadviseur met een uitgebreid productportfolio, internationale kennis en ervaring, en lokale aanwezigheid’.

Voor de overname heeft Aon nu goedkeuring van de ondernemingsraden van beide bedrijven en van toezichthouders ACM en AFM en kan dus nu formeel worden afgerond.