Annemiek van Melick van a.s.r. naar NN Group

Keurige jaarcijfers voor ASR

Verzekeringsmaatschappij a.s.r. heeft bekendgemaakt dat CFO en lid van de Raad van Bestuur Annemiek van Melick met onmiddellijke ingang haar werkzaamheden bij a.s.r. neerlegt. Zij wordt CFO van NN Group. Volgens a.s.r. is het de bedoeling snel bekend te maken hoe de opvolging geregeld wordt.

a.s.r.

Annemiek van Melick: “Het was een eer om voor a.s.r. te werken, een professioneel bedrijf met een prettige cultuur, en ik vertrek dan ook met gemengde gevoelens. a.s.r. is een solide maatschappelijk betrokken en duurzame verzekeraar en ik dank alle collega’s voor de prettige samenwerking.”

Jos Baeten, CEO van a.s.r. zegt over Van Melicks besluit: “We hadden graag gezien dat zij haar termijn als lid van de Raad van Bestuur had volgemaakt. Desalniettemin respecteer ik haar keuze, ben ik haar dankbaar voor de waardevolle bijdrage die zij de afgelopen periode heeft geleverd en wens ik haar veel succes toe in haar verdere loopbaan.”

NN Group

Annemiek van Melick zal voor een termijn van vier jaar CFO en vicevoorzitter van de Raad van Bestuur van NN Group worden. De benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door De Nederlandsche Bank. Van Melick zal per 1 juli 2022 in haar nieuwe functie starten.

Bron: a.s.r., NN Group