Allianz biedt nu ook hypotheken zonder NHG aan

Allianz Hypotheek biedt vanaf vandaag ook hypotheken aan die buiten de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) vallen. Hiermee wil Allianz een nieuwe groep consumenten bedienen.

Allianz is ruim 30 jaar actief op de Nederlandse hypotheekmarkt. Sinds 2011 brengt het hypotheken met NHG op de markt op basis van eigen funding. Het hypotheekbedrijf is sindsdien beheerst gegroeid van een kleine aanbieder naar een middelgrote speler in de markt voor NHG Hypotheken. In 2017 bedroeg het portfolio 1,2 miljard euro, een groei van ruim 10% t.o.v. 2016.

Verhuizen en aflossen
Naast het nieuwe aanbod, maakt Allianz het meeverhuizen van een hypotheek voor bestaande klanten aantrekkelijker. Ook zij kunnen vanaf vandaag hun historisch lage rentes meenemen bij verhuizing naar een grotere woning. Voor hypotheken buiten NHG van Allianz wordt bij het bereiken van een lagere risicoklasse door tussentijds aflossen de rente-opslag automatisch verlaagd. Ook kan voor alle hypotheken van Allianz 100% boetevrij worden afgelost uit eigen middelen.

Bron: Allianz