Aegon werkt meer via eigen adviseurs

copyright Pixabay

Het contact met klanten over Aegon-producten gaat steeds vaker via adviseurs die bij Aegon zelf in dienst zijn. Dat meldt de verzekeraar in het vorige week verschenen jaarverslag.

Volgens Aegon laat Aegon Advies en het aantal maal dat de aldaar werkende adviseurs door klanten worden geraadpleegd, een ‘sterke groei’ zien. Het eigen online distributiekanaal en de klantenservice genereren zogeheten ‘leads’ voor de adviseurs bij Aegon Advies.

Wie als klant advies wil over een Aegon-product kan op de website van de verzekeraar via een keuzemenuutje kiezen tussen een adviseur van Aegon en een onafhankelijke adviseur. Volgens Aegon voldoen de eigen adviseurs aan de geldende WFT-regelgeving en zijn ze in het bezit van de relevante diploma’s.

Marktaandeel
Verder geeft Aegon in het jaarverslag informatie over de eigen positie in de Nederlandse verzekeringsmarkt. In de sterk geconsolideerde leven- en pensioenmarkt (5 partijen zijn verantwoordelijk voor 85% van de bruto premies) staat Aegon qua marktaandeel als tweede genoteerd. In de schademarkt is het marktaandeel met drie procent relatief bescheiden, wat Aegon de negende partij qua aandeel maakt. De schademarkt is in Nederland nog altijd gefragmenteerd. De tien grootste verzekeraars zijn verantwoordelijk voor 80% van het premie-inkomen.

Op de hypotheekmarkt zag Aegon haar marktaandeel stijgen van 7% naar 9%. Na Rabobank, ING en ABN Amro is Aegon naar eigen zeggen daarmee de vierde partij, wanneer wordt gekeken naar nieuwe hypotheekproductie. Op de spaarmarkt blijft Aegon met een marktaandeel van 3% op een grotere afstand van de drie grootbanken. Wel zegt Aegon dat het eigen marktaandeel op de spaarmarkt stijgende is.

GEEN REACTIES