Aegon neemt dienstverlener sociale zekerheid over

Aegon neemt Robidus, dienstverlener op het gebied van sociale zekerheid, over van private equity investeerder Avedon Capital Partners. Met de overname beogen Aegon en Robidus een breder palet en betere service te bieden aan werkgevers, onder meer om hun medewerkers duurzaam inzetbaar te houden. De transactie past in de strategische doelstelling van Aegon om haar positie op het gebied van inkomensbescherming en van fee based activiteiten verder uit te breiden.

Robidus biedt werkgevers een breed assortiment aan inkomensbeschermingsdiensten; waaronder reïntegratiediensten voor werknemers en outsourcingsdiensten en advies op het gebied van sociale zekerheid. Robidus zal ook na de overname van Aegon haar zelfstandige positie in de markt behouden.

De dienstverlening van Robidus is complementair aan het bestaande aanbod van Aegon voor werkgevers op het gebied van pensioenen en inkomensbescherming. Bovendien wordt verwacht dat Aegon in de claimafhandeling bij zijn eigen inkomensverzekeringen zal profiteren van de expertise van Robidus.

Onder de voorwaarden van de overeenkomst verwerft Aegon ongeveer 95% van het bedrijf. De rest wordt eigendom van het managementteam van Robidus. De transactie zal naar verwachting ruim voor het eind van dit jaar worden afgerond, afhankelijk van het advies door ondernemingsraden en de goedkeuring door bevoegde toezichthouders.

“Ik ben blij dat we tot een overeenkomst zijn gekomen om Robidus over te nemen,” aldus Maarten Edixhoven, CEO van Aegon Nederland. “We werken al jarenlang succesvol met Robidus samen. Met de overname kan Robidus verder investeren in technologie om de dienstverlening op het vlak van sociale zekerheid verder te ontwikkelen. Samen hebben we als doel Nederlanders duurzaam gezond en vitaal te laten werken.”

“Robidus is sterk gegroeid door in de loop der jaren een breed pakket van diensten op het terrein van de sociale zekerheid te ontwikkelen en uit te bouwen als resultaat van investeringen in organisatie en zelf ontwikkelde software. We zijn er trots op om deze investeringen te hebben ondersteund. Bovendien zijn we ervan overtuigd dat Robidus met Aegon de juiste partij heeft gevonden om een glansrijke toekomst te waarborgen,” aldus Alfred Tulp, partner van Avedon Capital Partners.

Bron: Aegon

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.