Aegon neemt belang in ROMEO

Aegon neemt een minderheidsbelang in ROMEO Financiële Diensten. ROMEO is een startup die onder meer dossierafhandeling en administratie voor financieel adviseurs uitvoert. Ook staat een nieuw franchiseconcept in de steigers voor hypotheken en verzekeringen.

ROMEO richt zich met zijn dienstverlening primair op het woondomein, waarbij veel aandacht uitgaat naar verdergaande digitalisering. Door slim gebruik te maken van online-technieken verbetert en versnelt ROMEO werkprocessen. Dat stelt de financieel adviseur in staat zich te richten op zijn kerntaak: het adviseren van zijn klanten.

ROMEO is in 2015 opgericht door Martin Keegstra, Edsel de Graaf en Paul van der Meijs, ervaren financiële professionals met een achtergrond bij onder andere Welke, Florius, De Hypotheker en GMAC. ROMEO Financiële Diensten bestaat uit drie onderdelen:

• HUISMERK: een serviceorganisatie voor onafhankelijke financieel adviseurs. Kantoren kunnen lid worden en hun niet-kernactiviteiten eraan uitbesteden.
  • MO.servicing: dienstverlening aan hypotheekaanbieders. In volmacht wordt het midoffice-traject verzorgd.
  • Franchiseketen: een nog te introduceren distributieconcept op basis van franchise, gericht op hypotheken en verzekeringen.

Martin Keegstra, een van de oprichters en directeur van ROMEO, is blij Aegon als aandeelhouder te verwelkomen: “Met Aegon aan boord kunnen we versneld onze plannen uitvoeren en sneller groeien. Naast extra werkkapitaal hebben we aan Aegon een partner die veel kennis heeft over hypotheken en andere financiële producten.”.

Aegon investeert al langere tijd in startende fintech bedrijven, waaronder eyeOpen, Newest Industry, onna-onna, Figlo en Kroodle. Voor deze investeringen heeft Aegon Groep sinds 2014 een investeringsfonds, gevestigd in New York en Den Haag. Het fonds investeert in veelbelovende fintech bedrijven die al succesvol een eigen concept hebben neergezet.

(Bron: Aegon)