Adfiz-leden komen met een klantenplatform

Door Gepubliceerd op: 19 juni 2013

Na de zomer krijgen klanten laagdrempelig en vrijblijvend toegang tot de kennis van de Adfiz-adviseurs.

Het platform gaat consumenten en ondernemers helpen beter inzicht te krijgen in de eigen kennis en vaardigheden of het gebrek daaraan. De informatie prikkelt klanten ook stil te staan bij de complexiteit van de eigen behoeften voor nu en voor later. Het maakt bovendien duidelijk welke criteria van belang zijn bij de keuze voor financiële producten of diensten. Daarbij gaat het niet alleen om de prijs, maar ook om de kwaliteit en passendheid van de voorwaarden en om de performance van de aanbieder. Door hun financiële kennis vrij te delen helpen Adfiz-leden klanten bewuster en beter een keuze te maken bij de manier waarop zij hun financiële vraagstukken oplossen.

Op het platform vindt de klant informatie over alles wat te maken heeft met zijn geldzaken. De behoefte van de klant is daarbij het uitgangspunt. Tekst, tools en video’s zullen aangeboden worden om de klant te informeren en inzicht te geven op de wijze die hij prettig vindt. Door actieve en gerichte inzet van social media wordt de klant ook in zijn eigen omgeving geïnformeerd.

Daarnaast kunnen klanten ook met een specifieke vraag terecht. Zij kunnen die vraag anoniem stellen, waarna één of meer Adfiz-adviseurs deze vraag zullen beantwoorden. Wanneer een klant naar aanleiding van het antwoord behoefte heeft aan een vervolgtraject, dan kan de klant contact opnemen met de adviseur van zijn keuze.

De mogelijkheid van anonimiteit vindt Adfiz van belang aangezien "steeds meer klanten liever niet direct hun persoonsgegevens delen omdat zij niet ongevraagd benaderd willen worden voor verkoop van producten of diensten. Ook zijn er voorbeelden van klanten die vragen achterhouden omdat zij vrezen dat hun vraag het vertrouwen ondermijnt in hen als klant."

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet

Redactie Findinet