Waarom gelooft de klant ons niet?

Het staat zelfs in de wet: De door financiƫle ondernemingen verstrekte informatie moet correct, duidelijk en niet misleidend zijn.

Ik wil deze vanzelfsprekende norm eens aanhouden tegen de slogan ‘het klantbelang centraal’ die door Jan en alleman in de afgelopen periode te pas en, naar mijn mening te vaak, te onpas wordt gebruikt. Met hier en daar de creatieve variant van ‘de klant aan het stuur’.

Arno Dolders, algemeen directeur van Legal & General Nederland, constateert in zijn blog dat de consument te vaak niet de kans krijgt om het stuur te bemachtigen:

Hij dient zich verplicht aan te sluiten bij ondernemings- of bedrijfstakpensioenfonds, moet de hypotheek in 30 jaar volledig aflossen en mag er niet voor kiezen de financiële dienstverlener via een transparante opslag op de premie te betalen. Ook kan de zakelijke klant in de problemen komen omdat de accountant geen relevante gegevens aan de financieel adviseur mag doorgeven.

Lees hier de blog waarin Dolders aantoont: “De werkelijkheid is dat in veel gevallen voor de klant wordt besloten. Daarom is de kreet: ‘het klantbelang centraal’ wat mij betreft in de praktijk niet correct, niet duidelijk en misleidend.”

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER