Gonny Dunnink: De huilende weduwe

John overlijdt vrij snel na de ingangsdatum verzekering. De verzekeraar twijfelt of de gezondheidsverklaring wel volledig was ingevuld.

Er volgt een onderzoek en de twijfel wordt helaas bevestigd. Dit betekent geen uitkering. En letterlijk een huilende weduwe aan de lijn. “John was toch al jaren verzekerd ? Hoe kan dit? Wat is er toch mis gegaan?”

Als er wat verandert in de gezondheid tussen het moment van invullen en het moment dat de verzekeraar kan accepteren, moet dit worden gemeld. Omdat deze periode normaal gesproken vrij kort is, levert dit zelden problemen op. Helaas wel voor de verzekering van John. De reden van de vertraging in dit geval? De adviseur en de weduwe wijzen naar elkaar…..

Wat doet u om dit soort situaties voor u en uw klant te voorkomen?

Deze blog van Gonny Dunnink, hoofd Customer Services Legal & General, heeft veel reacties opgeroepen. Lees deze onder de blog.

Over waarde, de blogsite voor financieel adviseurs

GEEN REACTIES