Vrouwenverzekeraar Onna-onna houdt op te bestaan

Onna-onna, de speciaal op vrouwen gerichte bemiddelaar in auto- fiets-, woon- en reisverzekeringen, houdt op te bestaan. Onna-onna was sinds 2014 een dochteronderneming van Aegon. Aegon zegt veel van Onna-onna te hebben geleerd op het gebied van doelgroepenbenadering, goede klantenservice en innovatie. Vanuit bedrijfseconomisch oogpunt is Onna-onna als zelfstandig bedrijf echter niet voldoende rendabel of duurzaam, meldt Aegon in een persbericht.

De ruim 25.000 klanten met een autoverzekering, behouden deze, met de specifieke Onna-onna voorwaarden. Voor klanten van Onna-onna met een woon- of fietsverzekering wordt een andere oplossing gezocht. Al vanaf augustus 2016 worden nieuwe Onna-onna-klanten voor het betaalproces, de acceptatie en de schadeafhandeling vanuit de back-office van Aegon Schade Particulier bediend. Vanaf 1 november wordt de overige dienstverlening aan klanten overgenomen door de Aegon Klantenservice. Dan sluit ook het Onna-onna kantoor in Amsterdam.

Onna-onna werd door vijf mannen in 2008 opgericht als autoverzekeraar. Sinds 2014 staat er een vrouw aan het roer. De verzekeraar wilde zich voor vrouwen onderscheiden in o.a. persoonlijke service, goede telefonische bereikbaarheid en eenvoudige polisvoorwaarden.

Bron: Aegon