Voor Scildon is titel “beste verzekeraar” dit jaar extra waardevol

© Scildon

Levensverzekeraar Scildon is nog meer dan in voorgaande jaren verheugd dat financieel adviseurs Scildon in het Adfiz Prestatie Onderzoek hebben genomineerd als ‘Beste verzekeraar 2017’. Scildon werd genomineerd in drie categorieën (ORV, Lijfrente en collectief pensioen) en twee keer verkozen als winnaar: voor Particulier Lijfrente en Zakelijk Pensioen.

Voor Scildon was 2017 namelijk een bijzonder jaar. Het concern kreeg een nieuwe aandeelhouder. De oude vertrouwde naam Legal & General verdween en de nieuwe naam Scildon werd geïntroduceerd.

Flexibele pensioenproducten
Het is voor het derde jaar op rij dat Scildon door de Nederlandse financieel adviseurs als beste verzekeraar collectief pensioen werd verkozen. “Voor Scildon vormt collectief pensioen één van de drie speerpunten waarmee wij de Nederlandse markt willen bedienen. Vanuit de Angelsaksische traditie zijn wij gewend om pensioenproducten zodanig te ontwikkelen dat deze flexibel aangepast kunnen worden aan individuele wensen. We zien dat dit in de markt steeds meer als een voordeel wordt gezien. Ook onze snelle processen en de portalen voor adviseurs en klanten worden als zeer goed beoordeeld”, aldus Michel van Dam, commercieel directeur Scildon.

‘Lijfrente blijft adviesproduct’
Scildon werd ook – voor de 14e maal – als ‘Beste verzekeraar lijfrente 2017’ gekozen. Michel van Dam: “Elk jaar weer blijft het spannend en zie ik bij onze mensen blijdschap als het weer gelukt is. Het is toch een erkenning voor het werk. Lijfrente is ons inziens echt een adviesproduct. Rendement, kosten, de situatie bij overlijden en vererving van het kapitaal, wel of geen extra uitkering bij overlijden zijn zaken waar consumenten baat hebben bij onafhankelijk advies.

Verdere verbetering
“Het jaarlijks onderzoek van Adfiz stimuleert ons om voortdurend te blijven werken aan verdere verbetering van onze kwaliteit”, aldus Michel van Dam. “Die verbeteringen zullen wat ons betreft in het teken staan van verdere vereenvoudiging, versnelling en adviseur-vriendelijkheid”.

Scildon is partner van Findinet

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.