Bureau DFO zet serviceproviders overzichtelijk op een rij

‘Serviceprovider wordt steeds belangrijker voor intermediair’

Bureau DFO heeft haar website vernieuwd. Via http://sp.dfobv.nl vindt de adviseur alle aangesloten serviceproviders overzichtelijk weergegeven met kerngegevens, primaire diensten, aanvullende diensten, voorwaarden voor deelnemerschap en de waardering door deelnemers. Dit maakt de verschillen in hun dienstverlening duidelijker.

Bureau DFO wil hiermee de markt beter bedienen omdat het zegt te verwachten dat de rol van serviceproviders in de komende tijd belangrijker zal worden. Dit vooral vanwege de groeiende waardering van onafhankelijk financieel advies. “Nu al is te zien dat in Europese regelgeving gestimuleerd wordt om termen als ‘advies’ en ‘onafhankelijk’ wettelijke bescherming te geven. Voor financieel adviseurs zal het bij die ontwikkeling belangrijker worden hun klanten ook daadwerkelijk een brede toegang te bieden tot een toereikend aantal aanbieders.”

Daarnaast speelt de druk voor advieskantoren om te blijven investeren in efficiënte bedrijfsprocessen een rol. En “steeds meer kantoren zoeken hun onderscheidende kracht in de kwaliteit van advies en intensiteit van het klantcontact en minder in hun backoffice. Mits goed uitgevoerd kunnen veel administratieve handelingen ook via een serviceprovider plaatsvinden zonder dat hierdoor de waardering van de consument voor het kantoor minder wordt.”

Bron: Bureau DFO

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.