VKG introduceert webcamadvies voor het intermediair

VKG en Future of Finance gaan adviseurs helpen om hun werkwijze aan te passen aan de nieuwe marktomstandigheden.

Via een applicatie voor webcamadvies kunnen adviseurs op een zeer efficiënte en persoonlijke manier hun klanten adviseren. Denk bijvoorbeeld aan beheergesprekken voor schadeverzekeringen of hersteladvies voor beleggingsverzekeringen.

Met de applicatie kunnen adviseurs online gesprekken voeren met klanten en prospects, ondersteund met beeld. Ook kunnen documenten en websites worden gepresenteerd. Voor de klant is de dienst zeer gebruikersvriendelijk; er is geen specifieke software nodig. De klant ontvangt een code waarmee hij of zij online kan inloggen. Na het invullen van deze code ziet de klant meteen de adviseur in beeld. Toegang tot het internet is het enige dat noodzakelijk is.

Eric-Jan van den Berg, directeur Commercie bij VKG zet de voordelen op een rij:

• "Omzet: de adviseur ziet zijn klanten vaker en ook ‘kleine’ klanten genieten een persoonlijke aanpak.
  • Gemak en efficiëntie: de klant hoeft niet naar kantoor, de adviseur hoeft niet naar de klant.
  •  Vertrouwen: door gebruik van de webcam wordt de eigen adviseur herkend.
  •  Innovatief en duurzaam: het advieskantoor onderstreept het innovatieve karakter en draagt bij aan de verbetering van het milieu.

De webcam”, vat hij samen, “is een perfect middel om verzekeringsadvies efficiënter en tóch persoonlijk uit te kunnen voeren. Het past in de maatschappelijke trend van verregaande digitalisering. Onze ervaring is dat klanten overwegend zeer positief reageren op deze nieuwe manier van samenwerken met hun adviseur.”