Verzekeringsmakelaar Klap overgenomen door Ardonagh Group

Ardonagh Group, een Brits verzekeringsdistributieplatform, neemt verzekeringsmakelaar Klap over van de vorige eigenaar, investeringsmaatschappij Nedvest. De overname verloopt via bedrijfsonderdeel Ardonagh Europe en Ardonagh Netherlands BidCo B.V. en wordt gefinancierd uit de beschikbare middelen van Ardonagh. De overnamesom is niet bekendgemaakt.

Ardonagh Europe landde vorig jaar op de Nederlandse markt met de overname van de Léons Group, een ruim 70 jaar oud familiebedrijf in verzekeringsmakelaardij en consultancy.

Ardonagh Group is naar eigen zeggen het grootste onafhankelijke verzekeringsdistributieplatform van het Verenigd Koninkrijk en een top-20 broker wereldwijd. Het bedrijf telt ruim 150 locaties en een gecombineerd personeelsbestand van meer dan 9.000 mensen. De portefeuille biedt verzekeringsgerelateerde producten en diensten voor het VK, Ierland en bredere internationale markten. Het klantenbestand varieert van complexe multinationals tot particulieren die persoonlijke verzekeringspolissen afsluiten.

Actieve acquisitie

Verzekeringsmakelaar Klap, opgericht in 1854 en gevestigd in Amsterdam, adviseert MKB-bedrijven over personeelsbeloningen, verzekeringen en pensioenen. Naast organische groei, breidt Klap al jaren uit door actieve acquisitie, mede dankzij Nedvest.

Na de overname blijft het managementteam van Klap bij het bedrijf. Jorg Roodbeen, CEO van Klap: “De aankondiging van vandaag markeert het begin van een nieuw en opwindend hoofdstuk voor ons allemaal. In Ardonagh hebben we een strategische partner gevonden die onze ambities ondersteunt. Daar profiteren onze klanten en collega’s van. Ik ben verheugd dat twee verzekeringsmakelaars met een lange geschiedenis elkaar hebben gevonden met de steun van een sterke internationale aandeelhouder. De combinatie van Klap en Léons resulteert in een unieke samenwerking. De afgelopen jaren hebben we een mooie reis gemaakt om ons op de kaart te zetten als toonaangevend adviseur voor het MKB.”

‘Complementaire overname’

Conor Brennan, CEO van Ardonagh Europe: “Dit is een enorm complementaire overname, die goed aansluit bij de voetafdruk van onze groep, zowel internationaal als op de Europese markt. Naast de enorme expertise van Léons, diversifieert Klap ons portfolio en ons klantenbestand in Nederland verder, waardoor een sterk platform ontstaat om onze groeiambities in de regio te versnellen. Jorg leidt een zeer ervaren managementteam met diepgaande expertise in de markt. We kijken ernaar uit om de schaal en ervaring van de bredere Ardonagh Group achter hen te scharen terwijl ze hun groeitraject voortzetten.”

Bron: Ardonagh Group