Verzekeringsmakelaar Georg Duncker opent kantoor in Rotterdam

Georg Duncker, de Duitse makelaar in maritieme verzekeringen en aanverwante diensten, heeft een kantoor geopend in Rotterdam. Van hieruit wil het bedrijf de gehele Benelux bedienen.

Christian Ross, eigenaar en managing partner van het in Hamburg gevestigde bedrijf, zegt uitstekende mogelijkheden te zien in de scheepvaartmarkten van de Nederlandse en Belgische zee- en binnenvaartvloot.

De Rotterdamse directie wordt gevormd door Hans Liem en Willem-Jan van Eijsden. Liem was vorig jaar al aangetrokken om gestalte te geven aan de aanwezigheid van Georg Duncker in de Benelux. Liem heeft ruim 35 jaar ervaring in de verzekeringssector. Voordat hij bij Georg Duncker in dienst trad, was hij o.a. CEO van JLT Nederland. Willem-Jan van Eijsden bekleedde eerder diverse leidinggevende functies bij Dutch P&I en bij de Noord Nederlandsche P&I Club (NNPC).

Georg Duncker is opgericht in 1870 en heeft naast het hoofdkantoor in Hamburg en het nieuw geopende kantoor in Rotterdam ook vestigingen in Singapore en de VS. Het bedrijf heeft wereldwijd zo’n 100 medewerkers. Behalve maritieme verzekeringen en aanverwante diensten biedt Georg Duncker ook zakelijke en particuliere verzekeringen aan, met als bijzonderheid verzekeringen tegen oorlogsmolest en betaling van losgeld bij ontvoeringen.

Bron: Georg Duncker