Verzekeraars scoren slecht op digitale marketing

digitale marketing ondermaats bij verzekeraars
© Px

De digitale marketingactiviteiten van de meeste verzekeraars zijn niet op orde. Dit meldt CACI, consultancybureau voor digitale marketing, na een onderzoek onder 25 verzekeraars. Ditzo staat daarbij op de eerste plaats.

In het onderzoek zijn de meest impactvolle kanalen voor iedere verzekeraar beoordeeld, zoals het gebruik van sitelinks in Google Adwords advertenties en de inzet van dynamische banners.

Vooral affiliate marketing en social media zijn aandachtspunten voor verzekeraars. Bij enkele verzekeraars is er niet eens een affiliate programma beschikbaar. Ook blijkt dat vooral de commerciële inzet van social media bij veel verzekeraars zeer beperkt is.

Verder valt op dat digitale marketing bij de online labels van grote verzekeringsmaatschappijen zoals CZdirect en Zekur onderbelicht is. Uitzondering is Ditzo: dit bedrijf laat met zijn score zien dat het op de goede weg is, al domineert het ook niet over alle kanalen. Daarnaast presteren uitvaartverzekeraars bijzonder goed met twee bedrijven in de top-5 van de lijst.
Bron: CACI

GEEN REACTIES