Vereende wint nieuwe Adfiz-award voor verzekerbaarheid

copyright Pixabay

Verzekeraar De Vereende won gisteren de nieuwe Adfiz Prestatieaward voor verzekerbaarheid. Adfiz zette afgelopen jaar het thema ‘onverzekerbaarheid’ nadrukkelijk op de agenda.

De Vereende is vooral bekend van de verzekeringen aan specifieke doelgroepen, zoals de Wegam-verzekering voor koeriers en maaltijdbezorgers en de Bavam-verzekering voor financiële tussenpersonen. Daarnaast heeft De Vereende een vangnetfunctie, waarbij risico’s die elders niet kunnen worden ondergebracht, toch gedekt kunnen worden. Nationale-Nederlanden en Nh1816 werden in deze categorie respectievelijk tweede en derde.

Naast de verzekerbaarheid introduceerde Adfiz nog twee thema-awards: voor efficiency en voor claimafhandeling. Adfiz-directeur Enno Wiertsema stelde donderdag op de nieuwjaarsbijeenkomst van de branchevereniging, dat ‘verzekeraars die op deze cruciale onderdelen uitblinken het verdienen om in het zonnetje te staan’. ‘Je kunt in deze tijd niet meer verlangen dat klanten betalen voor inefficiency in de administratieve keten. We willen aanbieders met wie we samen een efficiënte keten kunnen neerzetten’, aldus Wiersema over de efficiency-award, gewonnen door verzekeraar TAF. Ten aanzien van het thema claimafhandeling stelde Wiertsema dat dit ‘moment van de waarheid’ bij uitstek bepaalt hoe klanten over de sector denken. Movir bleek de beste op dit onderdeel.

Het assortiment aan traditionele ‘product/categorie’-awards is dit jaar uitgebreid met hypotheken en zorg. BLG Wonen was nummer 1 bij hypotheken, Stad Holland bij zorg. Een opvallende winnaar was gisteren De Noorderlinge, in de categorie schade particulier. Het gebeurt zelden dat een volmachtpartij door intermediairs wordt gekozen tot beste partij. Voor Nh1816 was de avond wat teleurstellend: vier nominaties maar geen enkele keer nummer 1.