Twee nieuwe directieleden voor Knab

De directie van Knab verwelkomt maar liefst twee nieuwe leden: Maartje Cremers en Joost Brouwer zijn per 1 mei toegetreden tot de directie van de bank. Maartje Cremers gaat de functie van Chief Daily Use vervullen terwijl Joost Brouwer als Chief Lending een nieuwe tak aan de activiteiten van de bank mag gaan toevoegen.

Maartje Cremers KnabMaartje Cremers was al werkzaam bij Knab. Zij neemt de rol over van Don van Arem, die na tien jaar bij Knab besloot iets anders te gaan doen. Eerder hield Cremers zich bezig met strategie en business development. Eerder werkte ze voor ING. Cremers stelt de behoeften van de klant voorop: “Onder Knab-collega’s heerst sinds de oprichting een intrinsieke drang om alles in het belang van de klant te doen. Onze klanten merken dat, maar willen – net als wij – dat we onszelf blijven verbeteren. Door goed te luisteren, weten we wat ons te doen staat om dé bank voor zelfstandig ondernemers te blijven. Ik heb er veel zin in om dit samen met het team voor elkaar te krijgen, waarbij we de klantwens altijd als leidraad gebruiken.”

Joost Brouwer KnabHet tweede nieuwe directielid, Joost Brouwer, krijgt de leiding over Zakelijk Lenen, wat nieuw is voor de bank. Brouwer werkte hiervoor voor ABN Amro. Hij is medeoprichter van New10, een dochter van ABN Amro die voorziet in zakelijke financieringen. Dit kan hij bij Knab herhalen: “Knab zet een nieuwe stap om de bank te worden voor álle ondernemers van Nederland. Zzp’ers – maar zeker ook andere ondernemers – investeren graag in de toekomst van hun onderneming. Ik kijk er naar uit om vanuit een klantgerichte organisatie als Knab ondernemers te helpen om hun ambities te waar te maken. Er is nog veel werk te verzetten, maar we gaan ervoor om binnen de komende twaalf maanden de eerste ondernemers te voorzien van een zakelijke lening.”