TÜV Nederland en Perfect Day lanceren cyber security service voor het mkb

© Pixabay

Cybersecuritybedrijf Perfect Day en certificatie- en inspectie-instelling TÜV Nederland lanceren een propositie voor verzekeraars en verzekeringsadviseurs, om de digitale en datarisico’s van hun zakelijke klanten in kaart te brengen.

Doel van de propositie, Cyber Smart Business geheten, is hulp te bieden aan kleine en middelgrote bedrijven om meer grip op hun digitale veiligheid te krijgen. Cyber Smart Business sluit aan op de Risicoklassenindeling Digitale Veiligheid – twee weken geleden gelanceerd door een consortium bestaande uit onder andere het Verbond van Verzekeraars en CCV – waarbij cyber en data security in de brede zin onder de loep worden genomen.

“In de gehele markt zien we een verschuiving van fysieke risico’s naar digitale risico’s. Dit zal in de komende jaren blijven toenemen. Dit is niet alleen een uitdaging voor bedrijven, maar óók voor de verzekeringsbranche”, verklaart Reijer van Woudenbergh, sales & marketing manager van Perfect Day. “Cyber Smart Business helpt in de eerste plaats het mkb-bedrijf vooruit. Het is noodzakelijk dat zij een hogere standaard gaan zetten voor wat betreft hun digitale veiligheid.”

Daarnaast is de service toepasbaar voor de verzekeringsadviseur en de verzekeraar, benadrukken TÜV Nederland en NN-dochter Perfect Day. Verzekeraars kunnen met de dienst toetsen wat voor risico’s ze in de boeken nemen. “Voor verzekeringsadviseurs is het een totaaloplossing om het punt digitale veiligheid in de zorgplicht voor de klant in een keer af te kunnen vinken. Maar uiteindelijk is Cyber Smart Business geschikt voor elke ondernemer. Iedereen die serieus werk wil maken van cyber- & data security en dit ook aan klanten of opdrachtgevers en leveranciers wil uitdragen, moet vooruitdenken op het gebied van cyber security”, aldus Van Woudenbergh.

Bron: NN