(Findinet) Tips voor online werkende adviseurs

Cardif stelde een E-book samen waarin deskundigen vijf adviezen geven voor een optimale online klantbeleving.

Een steeds belangrijker deel van het werk van financieel adviseurs vindt online plaats. Niet alleen worden nieuwe klanten in toenemende mate gevonden via internet, ook een deel van het advies verplaatst zich naar het online domein.

Om financieel adviseurs te helpen om hun website zo toegankelijk, overzichtelijk en informatief mogelijk te maken, heeft Cardif een ‘online mystery shopping’ onderzoek laten uitvoeren door Mystery Review en de bevindingen verwerkt in het E-book Online Klantbeleving.

De vijf adviezen

1. Een website is een doorlopend traject

Het opleveren van een nieuwe website is pas het begin van je online aanwezigheid. Om aansluiting te blijven vinden bij (potentiële) klanten is het belangrijk om regelmatig te checken of de website nog wel voldoet aan hun steeds veranderende wensen en behoeften. De website moet dus voortdurend worden geoptimaliseerd.

2. Monitor wat er gebeurt binnen social media

Naast een goede website zijn sociale netwerken als Facebook, Hyves en Twitter steeds meer van belang. Alleen door goed te monitoren wat op social media gebeurt, heb je als financieel adviseur een goed beeld van wat er leeft bij je doelgroepen. Zo kun je bepalen op welke punten meer aandacht nodig is.

3. Zorg voor snelle opvolging van online verzoeken

Als een financieel adviseur de mogelijkheid biedt om online informatie op te vragen, is het van cruciaal belang om ook tijd vrij te maken om snel en adequaat te reageren op vragen en verzoeken. Als het niet lukt om binnen één of twee dagen te reageren, is de kans groot dat een potentiële klant zich elders gaat oriënteren.

4. Stel je doelgroep centraal op je website

Het is vaak verleidelijk om zoveel mogelijk gegevens over een bedrijf en de diensten weer te geven op een website. Echter, niet alle informatie is relevant voor je (potentiële) klanten. Zorg ervoor dat de informatie op je site zoveel mogelijk is toegesneden op je doelgroep.

5. Sluit je aan bij bestaande online communities

Binnen social media ben je nooit eigenaar van een community, je hebt er hoogstens toegang tot. Om leden van een online community aan te spreken, is het belangrijk om veel waardevolle informatie te delen. Hierdoor zien de communityleden jouw expertise en is de kans groter dat ze bij jou aankloppen voor een financieel advies.

Lees hier het E-book (externe link)

GEEN REACTIES