Syntrus Achmea stopt met bedrijfstakpensioenfondsen

Syntrus Achmea verwelkomt Duitse geldverstrekker in Hypothekenfonds

Syntrus Achmea stopt met zijn dienstverlening aan bedrijfstakpensioenfondsen. Reden is dat het aantal klanten de laatste jaren is teruggelopen en daardoor de kosten te hoog worden. De pensioenuitvoerder gaat zich voortaan alleen nog richten op ondernemings- en beroepspensioenfondsen.
In overleg met de fondsbesturen gaat Syntrus Achmea de pensioenadministratie van de nog bestaande klanten overdragen aan andere uitvoerders.
Door het stopzetten van deze tak zullen de komende twee jaar enige honderden mensen hun baan verliezen. Het FNV spreekt van 500 tot 600 ontslagen. Bij Syntrus Achmea werken in totaal circa 700 mensen.

Eerder deze week werd bekend dat het Molenaarspensioenfonds vertrekt bij Syntrus Achmea. Het stapt over naar AGH vanwege een lagere prijs en omdat het twijfels had over de toekomstige dienstverlening bij Syntrus Achmea Pensioenbeheer, meldde vakwebsite Pensioen Pro. Dit jaar vertrokken ook bedrijfstakpensioenfondsen Zoetwaren, Banden en Wielen en Caribisch Nederland bij Syntrus Achmea. In 2017 vertrekken TrueBlue, Particuliere Beveiliging en Slagersbedrijf.

(Pensioen Pro, Fd, FNV)