Söderberg & Partners versterkt positie in regio Haarlem

Söderberg & Partners haalt extra kapitaal op en start met vermogensbeheer

Söderberg & Partners blijft het netwerk in Nederland uitbreiden. Nieuwe loot aan de stam is het Haarlemse de Heer & Partners, dat adviseert in particuliere en zakelijke verzekeringen en over een sterke regionale hypotheekportefeuille beschikt. Klanten zijn onder meer franchiseorganisaties, waaronder boekwinkels.

De aanpak van de Heer & Partners is sinds de oprichting in 1961 zeer persoonlijk. “In de beginjaren reed oprichter Hans de Heer op de fiets naar zijn klanten in de binnenstad van Haarlem. Dit was voor hem dé manier om in gesprek te komen met particulieren en te adviseren over hun verzekeringen”, vertelt eigenaar Bas Engelenberg.

”Toen ik moest nadenken over de toekomst van ons kantoor, dacht ik vaak terug aan het ondernemerschap van Hans. Ik was op zoek naar een strategische partner die onze geschiedenis en karakter waardeert. Voor onze zeer loyale medewerkers heb ik specifiek gezocht naar een partij die het personeel behoudt. Ook moest er ruimte zijn voor de volgende generatie vanuit ons eigen bedrijf. Het voelt dan ook als een eer om ons aan te kunnen sluiten bij Söderberg & Partners, een partner die ons DNA begrijpt.’’ Engelenberg blijft zelf actief binnen de onderneming.

”De Heer & Partners heeft al tientallen jaren diverse volmachtaanstellingen. Door middel van een aanstaande samenwerking met het Centraal Volmachtbedrijf (CVB) krijgen de adviseurs niet alleen toegang tot extra producten, maar houden ze door de ondersteuning bij administratieve processen ook meer tijd over voor de klant. Door deze stappen te zetten, scheppen we samen met Bas Engelenberg en de rest van het management ruimte om vooruit te kijken en focus aan te brengen op verdere groei.’’ vertelt Coen Mom, director S&P Non-Life.

Bron: Söderberg & Partners, de Heer & Partners