SCOPE komt met CRM-oplossing voor verzekeraars

© Pixabay

CRM-softwareontwikkelaar SCOPE heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan hun CRM-oplossing voor verzekeraars, banken en vermogensbeheerders. Hiermee wil het bedrijf inspelen op de veranderende markt voor financiële instellingen met betrekking tot automatisering, marketing en wet- en regelgeving.

Fred van ’t Hoff, algemeen directeur van SCOPE: “Elk bedrijf moet zich omvormen tot een technologiebedrijf om diverse IT-oplossingen snel uit te kunnen rollen binnen de organisatie om te kunnen voldoen aan de wensen van de klant. Klanten willen gemakkelijk, snel en 24/7 relevante informatie tot zich kunnen nemen en gebruik kunnen maken van diensten. Dat geldt ook voor de financiële sector. Alles in het klantdossier moet gebruikt worden om de klant van passend advies te voorzien.”

De functionaliteiten in de SCOPE CRM-software die specifiek zijn ontwikkeld voor de financiële instellingen zijn o.a. de inventarisatietool SCOPE Survey & Scripting. Hiermee kunnen gebruikers eenvoudig en gestructureerd alle benodigde klantgegevens op de juiste manier invoeren ten behoeve van het know your customer principe. Daarnaast is er de SCOPE Workflow module voor het inrichten en automatiseren van bedrijfsprocessen. En de SCOPE Collectiviteiten module voor het beheer van collectieve contracten speciaal voor verzekeraars.

Gezien de vergaande veranderingen binnen de financiële sector, valt volgens SCOPE bij veel organisaties in deze branche vaak nog een grote efficiencyslag te behalen op het gebied van relatiebeheer en opbouw van klantdossiers. Ook uit onderzoek van de AFM blijkt dat beleggingsondernemingen het klantdossiers niet goed genoeg op orde hebben. De kwaliteit van de cliëntinventarisatie moet beter volgens de AFM. SCOPE denkt met de gepresenteerde software de juiste technische oplossing te kunnen bieden om o.a. de cliëntinventarisatie voor financiële instellingen te verbeteren.

(Bron: SCOPE)