Scildon start campagne voor belang ORV

Verzekeraar Legal & General heet per 1 juli Scildon
© Scildon

Scildon, voorheen Legal & General, is een campagne gestart om financieel adviseurs te stimuleren de overlijdensrisicoverzekering als een belangrijk adviesproduct te blijven zien.

Het blijft een taak van de onafhankelijk financieel adviseur om bij de consument de noodzaak onder de aandacht te brengen om zelf maatregelen te nemen om de financiële gevolgen bij calamiteiten op te vangen, stelt Michel van Dam, commercieel directeur van Scildon. ‘Ook het helpen van de consument om de juiste behoefte aan financiële middelen in de loop van de tijd te bepalen, hoort daar bij.’

Beschikbare tools
In de campagne (‘De ORV die u zichzelf zou adviseren’) worden adviseurs die met Scildon samenwerken, in een serie van vijf mailings ook gewezen op de verschillende online tools die Scildon heeft ontwikkeld om het ORV-advies toegankelijker te maken. Aan de hand van deze tools creëert de consument zelf inzicht in de nabestaandenvoorziening die nodig is. Daarmee ontstaat een startpunt voor een adviesgesprek. Het advies en bemiddelingsproces verloopt daarna sneller omdat een deel van de analyse al online gemaakt is. Het gaat om de volgende tools:
Risico-scanner: deze digitale tool helpt de consument snel inzicht te krijgen in de extra financiële lasten als één van de kostwinners overlijdt.
Premie-checker: klanten krijgen snel inzicht in het financieel voordeel, over de volledige looptijd, bij het oversluiten van een bestaande ORV naar een nieuwe ORV.
PartnerPensioen-calculator: kan gebruikt worden om de effecten op het partnerpensioen inzichtelijk te maken, die het gevolg zijn van de maatregelen uit 2015 die leidden tot een aftopping van de opbouw van ouderdomspensioen.

Meer ruimte voor hybride advies
“De overlijdensrisicoverzekering is in basis een overzichtelijk product”, aldus Michel van Dam. “Bij het bepalen van de hoogte van de te verzekeren som en de vorm waarin de verzekering wordt afgesloten is goed advies echt belangrijk. Het hybride model waarbij adviseurs online services combineren met persoonlijk advies, maken het advies bereikbaar voor iedereen.

Scildon is partner van Findinet

GEEN REACTIES