Schadegarant vereenvoudigt traject schadeherstel met eXperience

Schadegarant vereenvoudigt schadeherstel traject met eXperience

Schadegarant gaat het makkelijker maken voor verzekerden met autoschade om het hele traject van schadeherstel te doorlopen. Via eXperience kan de verzekerde zelf een schade melden, een afspraak maken voor het herstel en het hersteltraject volgen. Volgens Schadegarant wordt hiermee tegemoetgekomen aan de wens van verzekeraars om de klantreis bij autoschade en autoruitschade verder te optimaliseren.

Extra service
Schadegarant verzorgde al de afwikkeling van autoschades. Nieuw is dat verzekerden hun schade nu ook via eXperience kunnen melden en dat ze er een herstelbedrijf kunnen vinden. Directeur Frank van Donk van Schadegarant: “Waar we voorheen pas in actie konden komen nadat de schade gemeld was, staan we met eXperience al aan het begin van het schadehersteltraject klaar voor de klant. En daar profiteert niet alleen de verzekerde van. Het biedt ook voordelen voor de verzekeraar én de schadehersteller. Klanten zijn gewend aan handige websites en apps die je in een paar klikken naar het gewenste resultaat brengen. eXperience sluit hier perfect op aan.” Ook dochter Glasgarant is aan dit initiatief verbonden.

Verzekeraars
De verzekeraar raakt bij het gebruik van eXperience niet geheel uit het zicht. Het platform wordt gekoppeld aan de systemen van de verzekeraars die aan Schadegarant deelnemen. De bedoeling is dat dit voor extra efficiëntie zorgt. Eventueel kan eXperience voorzien worden van de huisstijl van de verzekeraar of gevolmachtigde zodat de verzekerde het gevoel heeft direct met zijn verzekeraar te maken te hebben.

Bron: Schadegarant