Samenwerking Chubb en Crawford & Company bij cyberincidenten

Chubb kondigt een nieuw samenwerkingsverband aan met Crawford & Company. Hiermee wordt geïnvesteerd in uitbreiding van de mogelijkheden op het gebied van cyber enterprise risk management.

Crawford & Company is een wereldwijde marktleider op het gebied van schade-expertise en crisismanagement. Zij zal voor klanten van Chubb optreden als centrale contactpersoon in het geval van cyberincidenten. Het bedrijf biedt daarbij een platform waar cyberincidenten 24/7 gemeld kunnen worden. De ervaren incidentmanagers van Crawford zullen verzekerden bijstaan gedurende het hele cyberincident. Bovendien bieden ze toegang tot een wereldwijd netwerk van dienstverleners op het gebied van crisismanagement.

Het platform is beschikbaar voor huidige en toekomstige polishouders die via Chubb in Europa een cyberverzekering afsluiten. Het is opgezet om tegemoet te komen aan de wensen van zowel grote als middelgrote bedrijven in Europa.

Belangrijke elementen van de nieuwe samenwerking zijn:
– Eén direct meldpunt voor de behandeling van een incident van begin tot eind.
– Een hotline die dag en nacht beschikbaar is, en waar klanten in meer dan 200 talen te woord gestaan kunnen worden.
– Een eigen, zeer ervaren en geaccrediteerde incidentmanager die verzekerden tijdens het hele cyberincident begeleidt.
– Toegang tot Crawford’s wereldwijde netwerk van dienstverleners, zoals forensische, juridische, schade-, fraude- en public relations-experts.
– De mogelijkheid om partners uit het bestaande relatiebestand van de verzekerde aan het dienstverlenersnetwerk van Crawford toe te voegen.
– Toegang tot het wereldwijde netwerk van verzekerings- en claims experts van Chubb. Dit netwerk bestaat onder meer uit speciale cyberteams in Europa en de Verenigde Staten, met meer dan 15 jaar lokale expertise op het gebied van verzekeringen en schadeafwikkeling.

Ron Verhulsdonck, Country President Benelux bij Chubb:
“We kijken erg uit naar de samenwerking met Crawford & Company als onderdeel van onze nieuwe oplossing voor cyber enterprise risk management. Cyberincidenten ontwikkelen zich snel en gaan gepaard met veel complexe, dynamische aspecten. Het is van cruciaal belang dat onze verzekerden direct toegang hebben tot een partner die ze kan helpen de situatie onder controle te krijgen en vervolgens op de juiste manier te handelen. We bieden onze klanten hiermee een wereldwijde oplossing met een lokaal karakter. In combinatie met onze ervaring op het gebied van risk engineering en lokale verzekeringen, schadeafwikkeling en datalekken, past dit uitstekend bij de doelstelling van Chubb om met onze verzekeringen meer te bieden dan polissen alleen.”

Daniël Jacobs, Cyber Manager Benelux bij Chubb:
“Makelaars en klanten vertelden ons dat ze van verzekeraars graag minder cyberproducten, en meer gecoördineerde oplossingen voor risicomanagement willen zien. Een 24-uurs meldpunt is één van de belangrijkste onderdelen van onze samenwerking met Crawford. Verzekerden en makelaars kunnen erop vertrouwen dat ze direct bij iemand terecht kunnen die ze kan helpen de snelle ontwikkelingen op het gebied van cyberrisico’s te begrijpen en te beheersen.”