Overname ABN AMRO PPI door Achmea afgerond

In mei kondigden Achmea en ABN AMRO aan dat Achmea de PPI van ABN AMRO ging overnemen. Dit is nu afgerond. De toezichthouders hebben de overname goedgekeurd en de medezeggenschapsorganen hebben een positief advies gegeven. De PPI heet voortaan Centraal Beheer PPI. De 24 medewerkers gaan mee naar Achmea.

Voor Achmea is dit de eerste stap op de markt van premiepensioeninstellingen. Het bedrijf wil de PPI de komende jaren verder uitbouwen met gebruik van het bestaande distributienetwerk en door samenwerking met de professionele pensioenadviesmarkt. “De focus ligt op werkgevers die hun medewerkers een beschikbare premieregeling (defined contribution, DC) willen aanbieden. Onder de nieuwe naam Centraal Beheer PPI wordt de dienstverlening aan bestaande klanten voortgezet en verder geoptimaliseerd”, aldus Achmea. Ook wil de verzekeraar nieuwe werkgevers als klant binnenhalen met het verbeterde aanbod.

De PPI van ABN AMRO is sinds 2012 actief en heeft een klantenbestand bestaande uit zo’n 955 werkgevers en ongeveer 190.000 deelnemers uit het MKB en de grootzakelijke markt. Er is een beheerd vermogen van ongeveer 3,5 miljard euro. ABN AMRO verwacht een “bescheiden boekwinst” dankzij deze transactie.

Bron: ABN AMRO