NVM ondersteunt activiteiten Stichting Starter

De NVM is het komende jaar sponsorpartner van de Stichting Starter. Deze stichting organiseert informatieavonden voor starters op de woningmarkt, de Starterscafés.

Bij deze Starterscafés kunnen starters in een ongedwongen sfeer vrijblijvend praten met onder anderen makelaars, notarissen en financieel adviseurs. Het verstrekken en inwinnen van informatie staat hierbij centraal.

Onder het genot van een consumptie worden starters zo voorgelicht over de mogelijkheden voor het kopen van een eerste woning.

NVM-voorzitter Ger Hukker vindt de activiteiten van de Stichting Starter zeer zinvol. "Hulp voor starters is essentieel om de woningmarkt weer vlot te trekken. De afschaffing van een tweetal subsidies heeft hun mogelijkheden vorig jaar beperkt. Bovendien zijn banken veel te terughoudend met het verstrekken van hypotheken aan starters. Het is goed dat ze door middel van dit soort Starterscafés een extra duwtje in de rug kunnen krijgen."

De laagdrempelige Starterscafés worden door het gehele land georganiseerd. Ook makelaars kunnen een Starterscafé organiseren. Meer informatie op www.stichtingstarter.nl.