NVIA ontgroeit kinderschoenen

NVIA besteedt secretariaat uit aan Oostdam en Partners

De NVIA, de Nederlandse Vereniging van Inkomensadviseurs, legt per 1 februari haar secretariaat neer in handen van bureau Oostdam & Partners uit Nijmegen. Het betreft de secretariële werkzaamheden van zowel de Stichting Certificering NVIA als van de vereniging.

De NVIA, in 2015 opgericht, is de beroepsvereniging voor actieve professionals, werkzaam op het gebied van inkomens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en sociale zekerheid. De NVIA richt zich op belangenbehartiging, kennis delen, opleiden, competentieontwikkeling en het openstellen van een netwerk voor inkomensprofessionals.

Vrijwilligers
Bestuurslid Leon van Maaren over de uitbesteding: “NVIA was tot op heden een vereniging van hardwerkende vrijwilligers. Met die inspanningen zijn we erin geslaagd om in relatief korte tijd een uitstekende uitgangspositie te verwerven op de dynamische markt van inkomensadvies. Om door te groeien naar een volgende fase (groei aantal leden, aanscherpen beroepsprofiel, vaststellen beroepskwalificaties, dé gesprekspartner zijn van relevante stakeholders) vindt het bestuur van de NVIA dat de organisatie verder moet professionaliseren. Het bestuur is ervan overtuigd dat Oostdam & Partners bij uitstek de partner is om NVIA hierin te ondersteunen.”

Oostdam & Partners bedient ook beroeps- en keurmerkorganisaties als de FFP (financieel planners), SEH (Erkend Financieel Adviseurs), RFEA (financieel echtscheidingsadviseurs) en NOPD (pensioenadviseurs).

Bron: NVIA, Oostdam en Partners