NN wil Viva-lezers inspireren over hun pensioen

Slechts 12% van de VIVA-lezers weet zeker dat ze goed voorbereid is op haar toekomst. Dit blijkt uit een enquête van Nationale-Nederlanden onder het testpanel van Sanoma. 

Nationale-Nederlanden start daarom een samenwerking met het weekblad VIVA en bekende actieve bloggers, onder wie Annic van Wonderen. Met deze samenwerking wil Nationale-Nederlanden vrouwen bewust laten nadenken over “hun later”. Hiervoor wordt onder meer de online vrouwencommunity VIVA forum gebruikt. Het forum kent 3.000.000 gebruikers en is dè plek waar deskundigen en doelgroep aan elkaar worden gekoppeld. Ook voor vragen over praktische zaken als pensioen en inkomen. Vanuit haar expertise gaat Nationale-Nederlanden het gesprek aan en geeft zij antwoord op de vragen van de bezoekers. Het  onderwerp ‘Inkomen voor later’ komt ook aan bod in  de persoonlijke blogs van Van Wonderen en de vragenuurtjes over pensioen.

Daarnaast organiseert NN op 1 juni 2016 opnieuw het event ‘Vrouwen, Geld en Taboes 2016’. Presentatrice en online ondernemer Zarayda Groenhart gaat tijdens dit event in gesprek met jonge ondernemende vrouwen en vijf mannen (Jelte Sondij, Patrick van Veen, Omid Soltani, Arjan Vergeer en Sebastiaan La Brie) over financiële zorgeloosheid, nu en in de toekomst. Deelneemsters aan dit event worden via prikkelende stellingen uitgedaagd op een andere manier naar het onderwerp ‘Inkomen voor later’ te kijken. De interesse voor dit event is groot: Binnen één dag was het volgeboekt.

Ook introduceert NN het magazine ‘Jouw later’. In dit magazine staat het thema pensioen creatief centraal, met inspirerende verhalen van bijvoorbeeld de acteur en ondernemer Dirk Zeelenberg; Hoe kijkt hij aan tegen “zijn later”?, een aantal doe-opdrachten en handige tips. De deelnemers aan ‘Vrouwen, Geld en Taboes 2016’ krijgen de  primeur van het magazine “Jouw later”. Tijdens het event wordt dit magazine gelanceerd, in gedrukte vorm maar ook online.

Op het platform Pensioenistedoen.nl staat meer informatie zoals interviews, video’s met handige tips en activiteiten. Door op een persoonlijke en relevante manier aandacht te besteden aan het onderwerp pensioen wil Nationale-Nederlanden vrouwen inspireren na te denken over “hun later” en het makkelijk maken om met het onderwerp pensioen aan de slag te gaan.

(Bron: Nationale Nederlanden)

GEEN REACTIES