Menno Luiten weg bij De Hypotheker, terug bij MUNT Hypotheken

© MUNT Hypotheken

Menno Luiten (50) keert, na vier jaar commercieel directeur te zijn geweest van De Hypothekers Associatie, terug bij MUNT Hypotheken. Hij wordt er verantwoordelijk voor de verdere groei en de distributiestrategie van het bedrijf.

Luiten was vanaf de start tot eind 2018 betrokken bij MUNT Hypotheken. MUNT werd in 2014 opgezet door asset manager Dutch Mortgage Funding Company (DMFCO) om het voor Nederlandse pensioenfondsen mogelijk te maken direct in Nederlandse hypotheken te investeren. Inmiddels zijn er ruim 100.000 MUNT Hypotheken verstrekt.

‘Volgende fase’

Bij De Hypotheker, onderdeel van de Blauwtrust Groep, was Luiten samen met CEO Sanne de Laat en CBDO Jasper Cuijten verantwoordelijk voor de strategie en de dagelijkse leiding van De Hypotheker formule. Sanne de Laat: “De Hypotheker gaat een volgende fase in en staat, net als de hypotheekmarkt, voor nieuwe uitdagingen. We zijn Menno dankbaar voor zijn kennis, betrokkenheid en leiderschap in de afgelopen jaren en wensen hem het allerbeste toe in zijn carrière.”

Rogier van der Hijden, algemeen directeur DMFCO: “Menno weet waar MUNT Hypotheken voor staat: een transparant en eerlijk hypotheekproduct en een snel en voorspelbaar aanvraagproces. Hij begrijpt als geen ander de wereld van de adviseur en de consument én is sinds jaar en dag een voorvechter van onafhankelijk hypotheekadvies. Zijn DNA past naadloos bij de visie en filosofie van MUNT Hypotheken. We zijn daarom ontzettend blij dat hij terugkomt in ons team.”

Bron: MUNT Hypotheken, De Hypotheker