Meetingpoint introduceert SMS dienst voor adviseurs

Uit onderzoek blijkt dat 98% van alle SMS berichten direct wordt geopend en gelezen. Meetingpoint speelt hier op in.

Bij e-mail is de openingsratio 11%. Het grote voordeel van SMS is dat de kosten bijzonder laag zijn in vergelijking met traditionele media zoals het voeren van een telefoongesprek en opstellen van een email.

Met de nieuwe dienst ‘SMS uw klant’ kan de adviseur zijn klant informeren. Na een contractaanvraag of mutatie krijgt deze automatisch, per sms, een bericht. Deze uitbreiding van het platform mp4all is nu operationeel.

De nieuwe functionaliteit is standaard opgenomen in de product dialogen van Meetingpoint. Dat betekent, dat alle benodigde informatie voor het SMS bericht automatisch uit de transactie wordt gehaald. Het bericht wordt ondertekend met de naam van het assurantiekantoor en het bijhorende telefoonnummer waarop het te bereiken is.

‘SMS uw klant’ is ontwikkeld in samenwerking met Spryng. De SMS functionaliteit wordt in veel bedrijfstakken succesvol gebruikt. Het optimaliseert de communicatie tussen aanbieder en klant. Hierdoor stijgt de klanttevredenheid aanzienlijk en dalen de kosten. De retail is hierin een goed voorbeeld. Een witgoed keten houdt haar klanten proactief per SMS op de hoogte van de status van hun bestelde product. De klant ontvangt een SMS bericht met hierin vermeld wanneer het product af te halen is of wordt thuis bezorgd. Door deze proactieve benadering daalde het aantal klanten dat contact zocht met de klantenservice naar bijna 0.

Meetingpoint gaat de aankomende periode kijken hoe deze functionaliteit verder kan worden doorontwikkeld. “We zien grote kansen binnen het intermediaire kanaal. De vraag naar slimme oplossingen voor onze gebruikers groeit iedere dag. Daar spelen wij op in.”