Meetingpoint intensiveert samenwerking met CCS

De samenwerking gaat de tweede fase in, waarin naast ketenoptimalisatie verder wordt nagedacht over lange termijn concepten en een geïntegreerde samenwerking.

Meetingpoint en softwarebedrijf CCS werken al jarenlang samen op het gebied van ketenintegratie. Voor 2012 staan er vergaande plannen op stapel om deze samenwerking te intensiveren. Naast het bestaande productenpalet zijn nu ook de producten van Delta Lloyd en Avéro Achmea beschikbaar. CCS is hiermee de eerste partij die meer dan 150 koppelingen heeft met de verzekeringsproducten, die via het transactieplatform van Meetingpoint worden aangeboden. Naast deze technische oplossingen zullen beide partijen ook gezamenlijk actie ondernemen om de gebruikers te ondersteunen, dit om de dienstverlening voor de assurantieadviseur nog verder te kunnen automatiseren.

Fase 2: geïntegreerde samenwerking

Sinds 2004 bestaat er een koppeling tussen het transactieplatform van Meetingpoint, mp4all en de Level-7 software van CCS. Hiermee kunnen assurantieadviseurs vanuit Level-7 rechtstreeks bij een groot aantal verzekeraars offertes opvragen, verzekeringen aanvragen, verzekeringen automatisch accepteren en wijzingen doorgeven. Dit maakt het dubbel invoeren van gegevens al overbodig.

Dit jaar gaat deze samenwerking de tweede fase in, wat betekent dat er naast ketenoptimalisatie verder wordt nagedacht over lange termijn concepten en een geïntegreerde samenwerking. Hierbij moet men denken aan digitale output, het automatiseren van claims en vergelijken van aanbieders en producten.

Intensiever contact met de klant

Reinier van der Heijden, algemeen directeur Meetingpoint: “Door de komst van internet als verkoopkanaal is het belangrijk dat het intermediair nog meer toegevoegde waarde gaat bieden. Door ketenintegratie gaat er minder tijd zitten in administratieve handelingen, want het proces verloopt nu volledig geautomatiseerd en foutloos. De tijd die je hierdoor overhoudt, kun je investeren in het contact met je klant.”

“We zijn blij dat we de samenwerking gaan intensiveren, zodat we het belang van ketenintegratie nog meer onder de aandacht kunnen brengen bij intermediairs en verzekeraars. Juist in deze tijd is het erg belangrijk om de kosten te verlagen en snel inzicht te hebben in de juiste informatie, zodat consumenten nog beter en sneller geholpen kunnen worden”, voegt Pieter-Paul van Beek, directeur CCS nog toe.

GEEN REACTIES