Maarten Edixhoven vertrekt bij Aegon

bron: Aegon

Maarten Edixhoven treedt per direct terug als CEO van Aegon Nederland en lid van de Management Board van Aegon N.V.. Hij wordt per 1 oktober voorzitter van de Raad van Bestuur van vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen. Daar volgt hij Karl Guha op, die in januari van dit jaar heeft aangekondigd te willen terugtreden. Een opvolger voor Edixhoven is er nog niet, de procedure is nu gestart.

Edixhoven: “Er is nooit een goed moment om afscheid te nemen. Ik heb dan ook goed nagedacht over dit besluit. Het was een voorrecht om bij Aegon te werken, en ik ben trots op wat we hebben bereikt in de jaren dat ik het Nederlandse bedrijf heb mogen leiden.” Edixhoven heeft zeven jaar bij Aegon gewerkt, eerst als verantwoordelijke voor het pensioenbedrijf van Aegon, daarna bijna vijf jaar als CEO van Aegon Nederland. Voor zijn tijd bij Aegon was hij o.a. CEO van Zwitserleven en werkte hij vijftien jaar als hoofd corporate compliance bij ING.

Lard Friese, CEO van Aegon N.V.: “Maarten heeft zich in de afgelopen jaren ingespannen om van Aegon een duurzamer bedrijf te maken. Hij staat bekend als een betrokken leider, die klanten en medewerkers centraal stelt. Als lid van de Management Board heeft Maarten altijd het externe perspectief ingebracht. Namens alle collega’s van Aegon wil ik Maarten hartelijk bedanken voor zijn waardevolle bijdrage aan de onderneming en wens ik hem alle succes in zijn nieuwe rol.”